Saturday, 10 October 2015

22 Day Revolution Challenge: WEEK 1 UPDATE



[ ENG / PT ]

Last week I told you, HERE, about starting the 22 Day Revolution Challenge, exactly a week after I started I'm bringing you my first update and you can find some pictures below. 


* The first couple of days were not easy, not because I was hungry or anything but because I had A LOT of cravings. Like I said in last week's post, I wasn't exactly eating healthy and the not-so-occasional cupcake, took it's toll and I craved sugar almost 24 hours a day for 2-3 days. I almost gave into it, but managed to stay clean and eat a sweet fruit instead. 

* I also felt sick for the first 4 days, I think it was my body going through a detox process, I strongly believe we are addicted to sugar and gluten. I have been without gluten and processed foods for 8 days and I have never felt so good. I feel super energized and I'm starting to feel happy again, I'm super motivated to do things.  

* Like I said last week, Marco gives you a recipe plan for Breakfast, Lunch and Dinner. I didn't follow the plan exactly as some things require a bit more preparation  and sometimes I didn't really have the time for it. I still managed to cook all the meals on the book and obviously did the dinner recipes for dinner and lunch for lunch, just not in the exact order of the book. 

* I also changed some ingredients, as the quantities in the book are for two people, I sometimes ended up with leftovers, I don't like to waste food so I would incorporate that into the next day, but as Marco says, the recipes and ingredients are more like a guideline and we can adapt them to our lifestyle. 

* Costwise, the first was a bit expensive, I spent over £80, because I had to buy all the pantry essentials but I just ordered the food for the 2nd week and spent less than £45 for the whole week. Please note that I didn't need to buy anything else the whole week, so I don't think it's an expensive diet. 

* Some of the dishes I cooked didn't really look amazing and I thought they would taste horrible but I was actually very surprise with the taste of some of the things I ate. Some crazy combinations actually turned out to be pretty delicious. 

* Like I said earlier, I was never hungry and never felt the need to snack between meals, I know a lot of diets tell you you need to eat 10 times a day but Marco believes we only need to have 3 meals a day and if these meals are rich and nutritious we don't need to eat anything else and also don't need to eat snacks. After this first week and I can say I agree with him. All my meals were very satisfactory and gave me energy for the whole day.  

* I'm also very proud to say that during the whole I only cheated last night, I was very tired from work and ordered Thai food but followed the guidelines of the challenge (vegan, gluten and soya free.)

* I lost almost 7 lbs!!! 



A semana passada disse-vos que tinha começado o desafio dos 22 dias, aqui está a primeira actualização:

* Os primeiros dias foram bastante dificeis, porque tivesse tive fome mas por estava sempre com vontade de comer coisas doces. Como tinha dito a semana passada, não tinha a dieta mais equilibrada do mundo e o cupcake aqui e ali teve as suas consequências. Apetecia-me comer açucar 24h/dia mas consegui resistir e comer uma fruta doce em vez de ir a correr comprar bolachas. 

* Também me senti bastante doente durante os primeiros 4 dias mas acho que era o meu corpo a desintoxicar. Eu acredito piamente que somos uma sociedade viciada em açucar e gluten e que é isso que dá cabo de nós mesmo sem nos apercebermos. Estive sempre comer açucar refinado e gluten durante 8 dias e posso dizer que nunca me senti com tanta energia, sinto que vejo as coisas com mais clareza e há muito que não me sentia genuinamente feliz, estou super motivada para a vida e para fazer coisas novas. 

* Tal como tinha dito a semana passada, o Marco dá-nos um plano de receitas para pequeno-almoço e jantar. Não segui o plano à risca porque algumas receitas necessitavam de alguma preparação e algumas vezes não tinha o tempo necessário mas fiz as receitas todas, as de jantar ao jantar e de almoço ao almoço mas numa ordem diferente da que está no livro. 

* Também alterei alguns ingredientes, as quantidades que estão no livro são para duas pessoas e fiquei com alguns restos de legumes por isso incorporei-os nas receitas do dia segunte, mas como diz o Marco, as receitas são apenas um guia e podemos modificá-las para adaptá-las ao nosso estilo de vida

* Em relação a custos, esta primeira semana foi um bocado cara, gastei mais de 100€ pois precisei de comprar certos ingredientes essenciais como especiarias etc, mas acabei de encomendar as compras para a segunda semana e gastei menos de 60€. Tendo em conta que não vou precisar comprar comida nenhuma a semana toda, acho que é um estilo de vida bastante económico. 

* Alguns dos pratos que cozinhei não tinham a melhor apresentação de sempre mas fiquei bastante surpreendida com o sabor da comida. Fiz combinações impensáveis na minha cabeça e eram extraordináriamente deliciosas. 

* Tal como já tinha dito, nunca tive fome. Eu sei que há imensas dietas que dizem que temos de comer várias ao dia, mas o Marco diz que se comermos coisas ricas e nutritivas não precisamos fazer mais de 3 refeições/dia e depois desta semana, acho que concordo com ele. Nunca me senti completamente cheia mas nunca tive fome e nunca precisei de comer entre refeições. Senti-me sempre satisfeita e cheia de energia durante o dia todo.

* Estou também bastante orgulhosa de mim pois a única batota que fiz foi ontem à noite. Estava super cansada e preguiçosa do trabalho e mandei vir comida Thailandesa mas obedecendo às regras do desafio (vegan, sem glutén e sem soja). 

* Perdi 3kg. 

Gluten-free oats with banana and blueberries
Aveia sem glutem com banana e mirtillos


Lentil soup garnished with tomato and avocado
Sopa de lentilhas guarnecida com tomate e abacate


Guacamole salad with cashews and parsley
Salada de guacamole com salsa e cajús

SHARE:

No comments

Post a Comment

© Vanessa Sofia. All rights reserved.
MINIMALIST BLOG DESIGNS BY pipdig